Thursday, June 19, 2014

How running contacts that made me cry turned into RUNNING CONTACTS THAT MAKE ME SMILE :)

Tänaseks oleme Olliga jooksvaid kontakte treeninud aasta! Meie esimene RC trenn toimus 18.06.13- Olli oli siis 1 aasta ja 16 päeva vana ;) Kuni Olli aastaseks saamiseni olin kindel, et õpetan talle kontaktidel 2o2o, sest RC õpetamine tundus täiesti ulmelisena. Ma ei mäletagi enam täpselt, miks ma oma meelt muutsin, kuid kindlasti oli oma osa Leal, kellel oli jooksvate kohta ainult head rääkida. Igastahes otsustasin, et tuleb mis tuleb aga ma vähemalt proovin! Regasin Olli Silvia Trkmani kursusele ning hakkasin tegema ettevalmistusi- muretseda tuli pallid, vaibad, plank ning lõpuks ehitada ka oma poom!
20.06.13- Toimus meie esimene vaiba trenn. Algus oli minu jaoks väga väga raske. Enne vaibaga alustamist vaatasin muidugi Silvia RC video vähemalt 10 korda läbi :) Kõik tundus väga lihtne- viskad palli ja klikid kui jookseb vaibal- lihtne! Tegelikult osutus see aga palju keerulisemaks kõigepealt tuli koer saata ümber posti, siis visata pall (OTSE, piisavalt kaugele ja õigel ajal), siis joosta vaipadele lähemale, et näha jalgade asetust ning lõpuks klikkida ja koera kiita. Alguses viskasin palli kõikjale mujale kui otse ja tundus täiesti võimatu näha kuidas ja kuhu need Olli kiired jalad asetuvad. 
30.06.13- Saime loa vahetada vaibad plangu vastu! Nüüdseks suutsin juba natuke paremini kõigega hakkama saada ning kiiresti liikuval koeral eraldusid ka ilusti 4 käppa.
13.07.13- Tõstsin natuke Olli planku. Olli jooksis väga ilusti, ta liikumises puudus "leaping" ehk mul tuli tegeleda ainult talle õige alguskoha leidmisega- mis muidugi ei olnud üldse lihtne. Kogu protsessi saatis muidugi paanika nii kui midagi läks natuke halvasti. Liiga väike ilusate soorituste arv sessioonis tekitas minus tunde, et nüüd on kõik rikutud- õnneks sain aga saata kogu aeg Silviale videoid, kes mu maha rahustas ja ütles, et Olli teeb väga hästi :)
18.07.13- Kuu aega möödas jooksvatega alustamisest! See oli ka väga tähtis päev, sest saime ülesandeks lisada oma laiale plangule kitsas poomi plank, et järgmise sammuna minna üle madalale poomile. See osutus üsna raskeks, sest kitsas plank tekitas Ollis natuke ebakindlust, kuna aga laia plangu peale jõudes oli kõik hästi, siis jätkasime ning ootasime lihtsalt, et Olli saaks rohkem kogemust.
25.07.13- Esimest korda päris poomil! Väga uhke tunne oli :) Kahjuks aga mitte Ollil- ikka oli natuke ebakindlust kitsast poomist. Edasi jätkasime rahulikus tempos poomi tõstmisega- kuna ma ei tahtnud midagi ära rikkuda, siis tõstsin poomi 5cm pärast igat u 4 edukat sessiooni.
02.10.13- Esimest korda täis poomil! Ehk meil läks üle 2 kuu, et jõuda täis poomini! Arvatavasti oleks saanud palju kiiremini, kuid kuna mul oli väga suur hirm midagi ära rikkuda, siis võtsin asja väga rahulikult ning ma olen oma sellise otsusega väga rahul! Üks ägedamaid hetki oli kui tegin 2 kordust samalt kauguselt, kuid ta ei saanud kontkatile pihta, kuid siis 3. korral sättis oma sammu nii, et saaks! Ohh, see oli alles vinge!
05.10.13- Proovisime 1. korda uut poomi. Selleks oli Säde klubi alumiinium poom, mis oli Olli jaoks väga võõras- uus materjal, uus koht ning kõigele lisaks vetruv! Võttis natuke aega, et Olli harjuks, kuid harjuma ta pidi, sest ma kolisin linna ning meie "lapsepõlve" poomile saime ainult nädalavahetustel. 
28.01.14 Esimesed katsetused A-takistusega. A Ollile probleemi ei valmista- kokku pole ta u 4 korda kontaktile pihta saanud ning need oli ka alguses, kui A oli madal. A madalaks panek oli muidugi omaette tsirkus- tänusõnad lähevad mu pesunööridele ja Ingele, kes meid selles hulluses aitas ;) 
Edasi hakkasime tasapisi muutma poomile peale minekuid, maha minekud olid koguaeg otse. Järgmise etapina ei visanud ma Ollile enam koguaeg palli vaid ainult ilusa kontakti korral. Kui Olli oskas juba enam- vähem kõikidelt alguskohtadelt sammu õigeks sättida, saime loa hakata mahaminekuid muutma ning võisime panna poomi rajal eelviimaskes tõkkeks! Samuti proovisime võimalikult paljusid erinevaid poome ja A-tõkkeid.
07.06.14- Toimus meie 1. ametlik A1 võistlus. Enne, natuke üle kuu tundsin, et meie kontaktid on valmis võistlustel katsetamiseks. Trennis on meie õnnestumine peaagu 100%, seda ka keerulisematel juhtimistel enne ja pärast poomi. 1. võistlusel saime joosta 3 agility rada ning meie eesmärgiks oli saada kõik A- kontatid ning vähemalt üks poomi kontakt. Ning meie eesmärk ka õnnestus, küll aga väikese sohiga :) Viimase raja asemel tegin 2x poomi ning 2. korral sai Olli ka poomile pihta- minu rõõmuks sättis ta väga korralikult oma sammu, et õnnestuda. See tegi mu väga rõõmsaks, sest see näitas, et ta tõesti mõtles oma soorituse peale ja väga väga üritas, mitte lihtsalt ei jooksnud ja ei tabanud kontakti kogemata. 
Kuigi jooksvate õpetamine ei olnud üldse lihtne ja meil on veel pikk tee ideaalsete jooksvateni, olen väga väga õnnelik ja üüratult uhke oma hullu Olli üle! Olli on kindlasti üks ideaalsemaid koeri, kellega jooksvaid harrastada. 
Lõetuseks ka video kokkuvõte meie ägedast aastast!


No comments: